26 april 2012

Skranglig stol blir klängstöd


Jag fick ju en underbar men helt osittbar krusidullstol här för leden... Den är livsfarlig eftersom den saknar två benslut = ovillkorligen kommer att slänga ner eventuella sittsugna personer på marken. Har funderat på lite olika sätt att använda den...


Men jag tog två krukor som jag satte under de trasiga benen och stöttade upp med stenar - fortfarande kan man inte sitta i den och det är inte heller meningen eftersom...



...den numera har blivit ett krusidulligt klängstöd till två blomman-för dagen 'Heavenly Blue'. Tanken är att hela stolen ska bli inklädd i grönska och blommor framöver.




Så har du en halvbent stol som står och skräpar kan du ju alltid göra ett blomsterstöd av den :-)

***

Välkomna ni nya följare som hittat hit - kul! 
Har du röstat i min penséomröstning?
Uppe till höger finns knapparna och bilder på deltagarna.

Kramar från Anna Vattenkanna

35 uppskattade kommentarer :

Ruben sa...

Kul att hitta nya användningsområden för gamla saker! Det blir jättefint!

Ha det gott!
/Ruben

Lena/isis sa...

Vilken jätte bra ide´. Det kommer bli jätte snyggt.

Kram

gunsan sa...

Vilken bra ide'Kommer nog bli fint sedan när blomman växer till sig och slingrar sig runt.MVH

Ulrika sa...

Så läckert! Ser fram emot att få se bilder på stonär "stolen blommar".
//Ulrika

I Tages trädgård sa...

Det kommer bli kanonfint det där! :) Kram Hanna

Karla sa...

Det gillar jag med faktiskt!
Karla.

Landliggeren sa...

Fantastisk god ide! Den er jeg vild med :-)

M.h.t. opbevaring af brændenældegødning, så laver jeg aldrig særlig store portioner og får derfor hurtigt brugt gødningen, men jeg ved, at andre opbevarer den sommeren i gennem. Hvis den er i en lukket beholder er der næppe særlige krav til opbevaring, men den lugter kraftigt, så vores står i redskabsskuret.

Ha´en rigtig god dag
Birgitte

Staffan Nilsson sa...

Underbar "naturen-tar-över-känsla". Sånt gillar jag.

Trädgården på Höjden... sa...

Det kommer att bli en helt fantastiskt fin grönblommande stol...

Hälsar Åsa

M/S Design sa...

Kul förslag!!
Har en rostig sängfjäder modell större som stöd till min Djungelgurka...
Kram
Mariana

Lotta sa...

Haha, det kommer att bli så snyggt!! Jättebra idé.

Kram

Acchleja-Carro sa...

Det där kommer att bli alldeles fantastiskt, det är jag helt säker på! =)
Ha det fint! /Caroline

camilla sa...

Ah, så härligt! Är övertygad om att stolen kommer bli ett vackert blickfång. Måste ut och leta stolar jag med =)

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Det där blev jättefint! Kul med kreativa påhitt med gamla saker, istället för att kasta bort. Grattis till reportaget nedan! Roligt och välförtjänt med din vackra trädgård! :-)

/Anniak

Anja sa...

Hehhee Anna! Klätterväxter behöver också få vila ;)! Ett underbart beslut av dig!
Jag har också varit på jakt efter en defekt stol av metall, men inte lyckats att hitta någon ännu!

/Anja

Aquilejans sa...

Underbar idé!

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Stolen i sig är kanonfin och med slingrande växtlighet kommer den att bli oemotståndlig :-)
Ha det gott. Kram, Ingela

Cajsas Faster sa...

Jag ser redan hur vacker den kommer vara i sommar!

Nu ska jag rösta.

Kram Marie

Trädgårdstoken sa...

Kul idé! Spännande att se hur stolen blir fullt "påklädd". :-)

/Mia

Gunilla sa...

Vilken fantastiskt fin stol den skulle jag ge en slant för:o)

När blomman täcker hela stolen och alla blå blommor sår ut då blir den en riktig fröjd för ögat.
Hoppas att du lägger ut bild då.

Ha det gott
Gunilla

Pia Gustafsson sa...

Smart! Kommer att bli väldigt tjusigt det där... Kram Pia

Pilgrim sa...

Vilken underbar idé!
Klockren!
Ha det bäst!
Kram Hélena

Fia sa...

Kommer bli superfint det! Fast jag undrar om det kommer att hindra folk från att sätta sig i den.

Lisa sa...

Ännu ett makalöst intelligent påfund från dig! Den stolen kommer att bli helcool! Varför har jag ingen krusidullig stol att klä med växter... = (

Kram från en sur (hihi) torparkärring

underbarahem sa...

Så läckert, ett bra tips... man skall inte slänga något, förrän det är absolut nödvändigt.

Kram Birgitta

Tittis Trädgård sa...

Tänk, en blommande stol...inte så dumt.Kan se framför mig hur fint det kommer bli framåt juli./Titti

Isas Trädgård sa...

Vilket smart och snyggt sätt att få ett blickfång av den gamla stolen !!

Det kommer att bli jätteläckert när blomman för dagen kommit en bit på väg och klär in den !

Ha det så gott !
kram/Isa

Lotta sa...

Det kommer att bli riktigt snyggt! Precis en sån stol försöker jag stjäla från min mamma men hon har hökögat på mig.
Kram

Törnrosa sa...

Fniss. Du är för härlig! Skrattade gott åt din uppfinningsrikhet.
Kram från Törnrosa

Karin - Mina Rum sa...

Kommer bli som en dröm!

Gillar dina fina flintastenar i krukorna, nästan synd att de inte får synas.

Kram!

Marie Lithén sa...

Så snyggt det kommer att bli! Ser fram emot bilder sedan!

Lenas Trädgårdsrum sa...

Vilken vacker stol! och kanonbra tips att låta den bäddas in av växter ...... så vackert det kommer att bli! Mvh Lena/Lenas Trädgårdsrum

blommor och kvistar sa...

det där kommer att bli hur fint som helst!! återanvändning när den är som vackrast!
hoppas det fina väder vi nu har fått håller i sig och värmegraderna börjar krypa uppåt!
kram
susanne

Fia sa...

Vilken häftig idé! Nu blev jag sugen på att åka på loppisar för att leta efter roliga saker som kan få ett nytt användningsområde. Vad är det som säger att en stol måste vara en stol :)

Kram Fia

C sa...

Verkligen smart och snygg lösning! Lägg gärna upp en bild när växten vuxit till sig.